۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷

انصاری:

جذابیت‌های شغل محیط‌بانی باید افزایش یابد

جذابیت‌های شغل محیط‌بانی باید افزایش یابد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما باید جذابیت های شغل محیط بانی را افزایش دهیم و این وظیفه ما است و مطمئنا نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا این موضوع عملی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شینا انصاری، در جریان بازدید از مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان استان البرز، بیان داشت: برگزاری دوره‌های کاربردی و تکمیلی می‌تواند باعث توانمندی محیط‌بانان شود و همزمانی که دانش و مهارت محیط‌بانان زحمتکش افزایش می‌یابد میزان خسارات و تلفات احتمالی حتماً به حداقل‌ترین مقدار کاهش خواهد یافت.

وی افزود: یکی از اولویت‌های مهم ما در سازمان حفاظت محیط زیست حل مسائل و دغدغه‌های محیط‌بانان است و بازنمایی مقتدرانه محیط‌بانان یکی از نکات کلیدی است که باید به آن توجه کنیم که در این خصوص لازم است تصویری که از محیط‌بانان منعکس می‌شود تصویری مقتدر و توانمند باشد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: من این اطمینان را به شما می‌دهم که تمامی مشکلات شما را پیگیری کنم اما باید توجه داشته باشید که بسیاری از مشکلات انباشت مشکلات گذشته است و برای رفع برخی از موانع نیز احتمالاً محدودیت‌های قانونی وجود داشته باشد که امیدواریم با برگزاری جلسات فصلی با نمایندگان محیط‌بانان این ارتباط تنگاتنگ شکل گیرد.

وی تاکید کرد: ما باید جذابیت‌های شغل محیط بانی را افزایش دهیم و این وظیفه ما است و مطمئناً نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا این موضوع عملی شود.

همچنین در این مراسم جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، بیان کرد: آموزش در رأس اقدامات ما در سال‌های اخیر در یگان حفاظت محیط زیست قرار دارد و این امر باعث شده است تا در سال‌های اخیر تعداد تخلفات و تلفات ما کاهش یابد.

وی افزود: این امر باعث شده است تا سالانه بیش از ۵ هزار قبضه سلاح کشف و ضبط شود و امیدواریم با ادامه دار بودن این روند شاهد کاهش بیش از پیش تلفات، تخلفات و خسارت‌ها باشیم.

وی گفت: تأمین نیاز خودرویی محیط‌بانان و افزایش نیروی انسانی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات محیط‌بانان را حل کند.

محبت خانی تاکید کرد: بخش عمده‌ای پاسگاه‌های محیط بانی ما نیازمند بازسازی است و این مساله برای ما از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

در این مراسم سید ابوالقاسم موسوی رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان سازمان حفاظت محیط زیست نیز افزود: امروز همه محیط‌بانان کشور آموزش بدو خدمت را گذرانده‌اند و در ۳ سال گذشته ۶۲ دوره آموزشی در استان‌ها برگزار شد که از ظرفیت استان‌ها نیز در برگزاری آموزش استفاده شده است.

وی افزود: مجموعاً بیش از ۶ هزار نفر آموزش برگزار شده است که هر محیط‌بان بیش از یک دوره و در برخی موارد ۲ یا ۳ دوره آموزشی را گذرانده‌اند که شامل سرفصل‌های متنوع می‌شود.

موسوی تاکید کرد: دوره‌های تکمیلی نیز برای محیط‌بانان آغاز شده است و با این اتفاقات نکاتی که محیط‌بانان لازم دارند را می‌آموزند و آماده خدمت حرفه‌ای خواهند بود.

وی اضافه کرد: اقتدار محیط‌بانان باید در جامعه و افکار عمومی به نمایش گذاشته شود و نوع فعالیت آنها برای مردم اطلاع رسانی شود.

موسوی، مرکز آموزش محیط زیست را سرمایه‌ای برای سازمان دانست و یادآور شد: این مرکز می‌تواند وظایف مهمی از جمله آموزش کارشناسان و مدیران و حتی اقشار مختلف مردم را عهده دار شود و امیدوارم توسعه این مرکز در دستور کار مدیریت جدید قرار گیرد.

کد خبر 6235063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha